بوتاکس

تزريق بوتاكس:
شناخته شده ترين درمان براى كاهش چين و چروك صورت تزريق بوتاكس است اما علاوه بر موارد زيبايى استفاده از بوتاكس كه براى رفع چين و چروك، فرم دهى به ابروها، و كاهش خطوط اطراف چشم به كار ميرود.
بوتولونیوم توکسین یا همان بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات بوجود اورنده خطوط عمل می کند . پزشک معالج با تزریق مستقیم بوتاکس بداخل عضلات مورد نظر ( محلهای مشخص با عمق مشخص و میزان مشخص ) می تواند تا حد زیادی به بهبود خطوط صورت و کاهش سن ظاهری فرد کمک نماید .بوتاكس در موارد درمانى مثل كاهش تعريق كف دست و زير بغل و درمان ميگرن نيز كاربرد دارد. بوتاکس موثر ترین کم عارضه ترین و ارزانترین درمان برای خطوط پیشانی ، اخم و دور چشم است . در موارد خاصی و بندرت می توان از بوتاکس در درمان خطوط سایر نواحی صورت هم استفاده برد .ماندگاری بوتاکس بطور معمول بین ۴ تا ۶ ماه است و پس از سپری شدن این مدت عضلات مجددا فعال شده و خطوط بر می گردند.
تزریق بوتاکس کاری کاملا تخصصی می باشد و نیاز به مهارت پزشک واطلاع وی از اناتومی و محل دقیق عضلات و اعصاب و رگهای صورت دارد . تزریق بوتاکس در ارایشگاهها و یا مراکز دیگر غیر پزشکی و توسط افراد غیر پزشک می تواند خطرات جدی برای فرد بدنبال داشته باشد .
انواع بواولونیوم توکسین های مجاز موجود در ایران عبارتند از : ۱. دیسپورت انگلستان۲. نورونوکس کره جنوبی ۳. زئومین المان ۴. مصپورت ایران . کلیه برند های غیر از این موجود در بازار تقلبی و ساخت کشور چین می باشند که تزریق انها گاه با عوارض بسیار شدیدی برای بیمار همراه بوده است .
بوتاکسهای چینی نسبت به انواع قانونی ان بسیار ارزانترند و فلج شدیدتری ایجاد می نمایند و مدت ماندگاری بیشتری ( حتی گاه بیش از یکسال ) دارند، و بهمین دلایل از طرف مردمی که از مشکلات ناشی از انها بی اطلاع هستند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند . متاسفانه موارد زیادی از عوارض جدی و گاه مادام العمر از تزریق بوتولونیوم توکسین های ساخت کشور چین دیده شده است . توضیح : کشور کانادا و اسپانیا هیچ نوعی از بوتووونیوم توکسین را تولید نمی کنند . اکثر موارد بوتاکسهای چینی در بازار ایران به نام بوتاکس کانادایی معرفی می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *